Rubriky
Tábor

Informace k táboru 2021

Tábor se koná, stejně jako minulý rok, na střediskovém tábořišti u Kdousova na Vysočině (zde) v termínu 3.–24. července pro skauty a 10.–24. července pro vlčata. Nejbližší město od tábora je Jemnice, která se nachází asi 7 kilometrů daleko. Naprostá většina programu se odehrává přímo v táboře a jeho okolí. V průběhu tábora se uskuteční několik větších i menších výletů po okolí.

Jak to bude s opatřeními ohledně koronaviru?

  • každý účastník tábora bude muset mít v den odjezdu platný PCR test 
  • na cestu i s sebou na tábor nezapomeňte alespoň dva respirátory 

Pokud by člen měl před odjezdem příznaky koronaviru, bude určitě lepší jeho odjezd odložit a ještě jednou se nechat otestovat. V případě, že bychom objevili nákazu přímo na táboře (budeme mít k dispozici antigenní testy), budeme se muset řídit pokyny krajské hygienické stanice, což by pravděpodobně znamenalo ukončení tábora. Všichni samozřejmě doufáme, že nic takového se nestane. Ještě k testům: od června má každý pojištěnec nárok na dva PCR testy měsíčně zdarma, tak se není čeho bát, jen hlavně jeden test šetřete na dobu před táborem. Pamatujte, že výsledky PCR testu chodí do 24 hodin, takže je ideální jít na test den/dva před odjezdem. Jediná výjimka pro test je prodělání covidu v uplynulém půlroce nebo 22 dní po očkování (pokud by náhodou někdo takový byl). Ideální forma pro potvrzení testu je vytištěný email z testovacího centra. Čestné prohlášení, antigenní test jakékoliv podoby apod. v tomto případě nestačí. Na táboře budeme dodržovat základní hygienická pravidla včetně desinfikování a budeme se snažit minimalizovat kontakt s okolím.

Podmínky pro testování před tábory byly několikrát ze strany ministerstva poměrně chaoticky změněny. Víme o tom, přesto zůstáváme u varianty PCR testu před táborem. V případě nejasností kontaktujte vedoucího tábora, Dubínka.

Kdo tábor povede?

Chod tábora zajišťuje tým vedení 94. skautského oddílu. Vedení tábora letos bude ve složení:

  • Vedoucí tábora: Dubínek – Jakub Dvořák
  • Zástupce vedoucího tábora: Mirek Havránek
  • Zdravotníci: Mirek, Dubínek, paní Kadlecová
  • Kuchař: Matěj Kadlec
  • Hospodář: Google – Lukáš Drdla

Dalšími členy vedení pak jsou Vanad – Vojtěch Vaňáček, Žížala – Jana Nováková, Robot – Pavel Mrázek, Štěpán Šoupal, Ondřej Maar a další.

Jak to bude s poštou?

Pro poštu jezdíme do Jemnice a snažíme se ji vyzvedávat co nejčastěji. Krom víkendů se tak ke klukům dostane jednou za dva, tři dny. S poštou se pojí i balíky. Je tradicí, že kluci dostávají balíky s různými pochoutkami na „zpestření“ jídelníčku i táborového života. Na tom není nic špatně, s balíkem zároveň přichází i velká radost. Loni jsme však byli svědky toho, že někteří dostali klidně pět balíků během tábora, jejichž obsahem byly například i netrvanlivé potraviny a někdy i zbytečnosti. Jsem přesvědčen, že táborová strava je dostatečná a pestrá a jezení různých sladkostí či čipsů by mělo mít své hranice. Proto jsme se rozhodli, že zavedeme opatření max. dva balíky na osobu. V průběhu tábora je příležitost si drobné občerstvení koupit.

Poštovní adresa tábora:

Tábor 94. BO Junáka

Jméno, příjmení, přezdívka

Poste restante Jemnice

675 31

Předání zavazadel na tábor

Všechny věci, kromě malého batohu s věcmi na cestu autobusem, se odevzdávají den před táborem, tj. 2. 7. 2021 v garáži na adrese Na Lukách 25 (jako každý rok) mezi 18:00 a 19:00. Vše bude dalšího dne převezeno hromadně na tábořiště (transport zavazadel je v ceně tábora). Věci by proto měly být dobře zabaleny v kufru a velkém turistickém batohu, který na táboře bude také každý potřebovat. V tento den odevzdávají zavazadla i vlčata! 

V sekci dokumenty najdete seznam věcí na tábor. Připomínám, že každý účastník musí mít skautský kroj. Letos neorganizujeme hromadnou objednávku ze skautského obchodu, takže pokud kroj nemáte, doporučujeme jej co nejdříve objednat. Potřebné nášivky případně dodáme přímo na táboře. Stejně tak zpěvníky či stezky nemusíte shánět, pokud nemáte.

Na srazu v den odjezdu každý odevzdá důležité dokumenty a kopii kartičky pojištěnce.

  • Posudek o zdravotní způsobilosti dítěte Je ke stažení na našich stránkách a musí jej potvrdit lékař. Platí potom na rok na všechny tábory i školy v přírodě.
  • Prohlášení o bezinfekčnosti. Je ke stažení na našich stránkách a vyplňuje jej rodič dítěte s podpisem dne odjezdu na tábor.
  • Kopii kartičky pojištěnce. Kromě potřebných dokumentů je na srazu třeba zdravotníkovi tábora předat léky, pokud nějaké váš syn pravidelně užívá a upozornit na případné zdravotní potíže.
  • Potvrzení o negativním PCR testu (podrobnosti výše)

Odjezd a příjezd

Letos máme opět zajištěnou cestu soukromým autobusem. Sraz bude u stání pro autobusy u Janáčkova divadla, 3. 7. v 8:45. Vlčata budou odjíždět o týden později (tj. 10. 7.) ze stejného místa, ve 12:45.

Z tábora se vrátíme v sobotu 24. 7. okolo 14:00, opět k Janáčkovu divadlu. Čas případně upřesníme podle aktuální situace.